Revidering..

Var än en gång upp till skellefteå för att snacka med killarna på ljudshopen och denna gången med ett visst resultat. Fick rådet att dumpa planerna på att använda femtontummaren i bygget, det blir för dyrt i slutändan (till stor del på grund av förstärkarkraven). Och då det lutar starkt åt att jag aldrig kommer att få reda på reda på parametrarna för earthquaken känns det mer och mer berättigat att avsluta det kapitlet och se andra möjligheter.

Fick lite inspirationslänkar från Johan B idag, det var inte helt exakt vad jag tänker bygga men en del grundtankar delades (lägger ej upp länkarna för att undvika att folk tror att det är så mitt bygge ska se ut)
Inspirationslänkarna peppade mig i alla fall ännu mer på att bygga, måste bara bestämma mig för vilka grejer jag ska ha..

Kan ha en allmän omröstning mellan två basar (blir ett exempel på olika val?)
Exempel 1. En 12" som kostar lite mer men känns allmänt kul:
http://www.mds.se/products/speaker_twocolumns.asp?ItemId=31233
Exempel 2. En 10" som är billigare men fortfarande har ett bra ljud:
http://www.mds.se/products/speaker_twocolumns.asp?ItemId=31216

Behöver absolut inte bli någon av dem i slutändan men det kändes som att det började vara på tiden att lägga upp lite konkreta exempel på element jag tittat på och inte bara påstå att jag gör något.

Jag är alltid öppen för förslag om någon känner att de har något att bidra med exempelvis någon tillverkare jag missat som jag bara inte får missa, några upplysande egna erfarenheter, eller du kanske har en förstärkare liggandes hemma?

Där slutar jag för kvällen, enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0